jag är förlorare(vare)


ibland känns du så nära. så nära som mina egna andetag. ibland känns du så långt bort. så långt bort som tellus till pluto. tellus till pluto. det är alltid så blandat. alltid eller ofta. ofta eller mer sällan. jag bryr mig inte om andra förstår. eller inte gör det. det ända jag bryr mig om. det ända jag tänker på. drömmer om. är att du ska förstå. förstå att jag bara sitter här och väntar. sitter här och väntar. sitter här på kanten och väntar. väntar väntar och väntar. balansen är lite upp och ner. lite upp och ner ibland. det är då jag tänker att jag kommer ramla. ramla om du inte är här och håller i mig. håller i mig. snälla håll i mig. eller. ta imot mig. ta imot mig om jag ramlar. jag lovar att vara mjuk. att inte skada dig. om du tar imot mig. när jag ramlar


.BAH

Kommentarer
Postat av: Lill

Vilken dikt stark! DU är bra min vän:) kram linnea

2006-04-22 @ 17:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback