OKEY. kasta dig i väggen.

beundran. beundrare. beundransvärd. vilka termer. varför beundrar man någon? önskar man att man vore som denna? vad betyder det. beundra? be och undra. man ber. man önskar att man kunde vara som denna. undra(r) kanske hur denna har lyckats. hur kan jag lyckas? hur lyckas man med något? alla vill lyckas. ja. det vill alla. eller? alla drömmer om att vara någon annan. det gör alla. eller? på något område i livet. varför önskar man att man vore någon annan? man kan ju ändå inte bli det. man är ju fortfarande den samma. "jag önskar jag hade likadan näsa som han", "jag önskar jag kunde sjunga som henne"
" jag önskar jag var mer lyckad...." drömma är bra. nog bra. men. varför drömmer man om att vara som någon annan. en annan. så djupt att man blir allvarligt sjuk. sjuk. - hej jag har fått diagnoser på att jag är sjuk för jag vill vara som du. dig. Då är det illa. Då har samhället gett fel bild till människan. DÅ RÄCKER DET MED FELAKTIG PROPAGANDA. Då måste vi skydda oss från det. när det blir en sanning i någons vardag. inte samhällets vardagar. utan. en permanent människas vardag.
Den dagen var igår. Den dagen kom för längesedan. vårat samhälle är sjukt.

Du är bra som du är. du är vacker. du kan mer än du tror. du behöver inte jämföra dig med andra. Du är underbar. Du är älskad. Du ÄR önskad. Du har en mening med ditt liv.

francemarschrist

Kommentarer
Postat av: hannafraida

först så undrar man varför den andra personen är så bra å sen så ber man att man skall bli lik denne underbare person.

2006-05-03 @ 10:20:52
Postat av: olivia du vet...

Vi står här fyllda av beundran....

2006-05-03 @ 21:54:03
Postat av: olivia the ONE and ONLY

vem har skrivit kommentar med mitt namn?!... det här är itne bra... kom fram kom fram. visa dig nu vem du egentligen är?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback